Page 38 - MEB11
P. 38
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
Im dłużej trwa projekt, tym większym wyzwa-
niem staje się utrzymanie uwagi i zaintereso-
wania także tych osób, które szybko pochłonę-
ły całą przeznaczoną dla nich treść platformy.
Dlatego ze świata gier zaczerpnęliśmy pomysł
na nagrody, które dobraliśmy tak, aby utrzymać
motywację wewnętrzną użytkowników. Świado-
mie zdecydowaliśmy się na podarunki takie jak
książki i testy potencjału osobistego TalentReflect,
ale Inspirony można także wymieniać na kupo-
ny charytatywne wspierające fundację Zdążyć
z Pomocą. Jednocześnie przyjęliśmy odmienne
spojrzenie na rolę pracodawcy w edukacji. Za-
miast wymuszać działania rozwojowe, daliśmy
menedżerom całkowitą wolność w korzystaniu
z platformy i wyborze treści, które w danym
momencie chcieliby zgłębić. Tworząc projekt,
trzymaliśmy się pierwszej zasady grywalizacji –
„Feedback. Friends. Fun.”.
Każda misja na platformie jest związana z do- Nowy rodzaj szkolenia otrzymuje dobre recenzje zresztą częsty powód nieangażowania się części
datkowymi mechanizmami grywalizacyjnymi. od naszych pracowników. W ich opinii jest to do- pracowników w grę – deklarują, że boją się, że
Uruchomiliśmy projekt pilotażowo przy stosun- bry sposób na powtórkę i rozszerzenie wiedzy na „gra w rozwój” pochłonie cały ich czas. Obec-
kowo niewielkich nakładach na komunikację temat zachowania przywódcy i menedżera, jed- nie wprowadzamy nowe funkcjonalności umożli-
i promocję, ale po zaledwie kilku tygodniach nocześnie dający chwilę oddechu od codziennych wiające rekomendowanie treści i ciekawych ma-
prawie 50% grupy docelowej aktywnie używa- obowiązków i relaks. Cieszy nas też to, że plat- teriałów, licząc na to, że to pozwoli dodatkowo
ło naszych narzędzi. Dużą rolę odegrał mar- forma wciąga – zdarza się, że pracownik, który wzmocnić zaangażowanie i nagradzać najaktyw-
keting szeptany i wzajemne rekomendacje od miał uruchomić ją tylko na chwilę, żeby zrobić niejszych. Rosnąca grupa użytkowników zainte-
osób, którym spodobało się nowe podejście do 1–2 zadania, spędza na szkoleniu 3 godziny. To resowanych treściami edukacyjnymi umożliwia
rozwoju w firmie. Obecnie zarejestrowanych
jest prawie 1000 osób (na blisko 1300 zapro-
szonych). Użytkownicy wykonali łącznie już po-
nad 15 tys. zadań, za które przyznaliśmy około
300 tys. Inspironów.
38