Page 38 - MEB11
P. 38

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

Im dłużej trwa projekt, tym większym wyzwa-
niem staje się utrzymanie uwagi i  zaintereso-
wania także tych osób, które szybko pochłonę-
ły całą przeznaczoną dla nich treść platformy.
Dlatego ze świata gier zaczerpnęliśmy pomysł
na nagrody, które dobraliśmy tak, aby utrzymać
motywację wewnętrzną użytkowników. Świado-
mie zdecydowaliśmy się na podarunki takie jak
książki i testy potencjału osobistego TalentReflect,
ale Inspirony można także wymieniać na kupo-
ny charytatywne wspierające fundację Zdążyć
z  Pomocą. Jednocześnie przyjęliśmy odmienne
spojrzenie na rolę pracodawcy w  edukacji. Za-
miast wymuszać działania rozwojowe, daliśmy
menedżerom całkowitą wolność w  korzystaniu
z  platformy i  wyborze treści, które w  danym
momencie chcieliby zgłębić. Tworząc projekt,
trzymaliśmy się pierwszej zasady grywalizacji –
„Feedback. Friends. Fun.”.

Każda misja na platformie jest związana z  do-        Nowy rodzaj szkolenia otrzymuje dobre recenzje     zresztą częsty powód nieangażowania się części
datkowymi mechanizmami grywalizacyjnymi.              od naszych pracowników. W ich opinii jest to do-   pracowników w  grę – deklarują, że boją się, że
Uruchomiliśmy projekt pilotażowo przy stosun-         bry sposób na powtórkę i rozszerzenie wiedzy na    „gra w  rozwój” pochłonie cały ich czas. Obec-
kowo niewielkich nakładach na komunikację             temat zachowania przywódcy i menedżera, jed-       nie wprowadzamy nowe funkcjonalności umożli-
i  promocję, ale po zaledwie kilku tygodniach         nocześnie dający chwilę oddechu od codziennych     wiające rekomendowanie treści i ciekawych ma-
prawie 50% grupy docelowej aktywnie używa-            obowiązków i  relaks. Cieszy nas też to, że plat-  teriałów, licząc na to, że to pozwoli dodatkowo
ło naszych narzędzi. Dużą rolę odegrał mar-           forma wciąga – zdarza się, że pracownik, który     wzmocnić zaangażowanie i nagradzać najaktyw-
keting szeptany i  wzajemne rekomendacje od           miał uruchomić ją tylko na chwilę, żeby zrobić     niejszych. Rosnąca grupa użytkowników zainte-
osób, którym spodobało się nowe podejście do          1–2 zadania, spędza na szkoleniu 3 godziny. To     resowanych treściami edukacyjnymi umożliwia
rozwoju w  firmie. Obecnie zarejestrowanych
jest prawie 1000 osób (na blisko 1300 zapro-
szonych). Użytkownicy wykonali łącznie już po-
nad 15 tys. zadań, za które przyznaliśmy około
300 tys. Inspironów.

                                                                 38
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43