Page 37 - MEB11
P. 37
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
Inspiratorium
Menedżer 2.0,
czyli o grywalizacji
w rozwoju przywództwa
Projekt rozwoju przywództwa „Inspiratorium Menedżer 2.0” jest odpowiedzią na wyzwanie, które przed nami stanęło: koniecz-
ność przeszkolenia ok. 1500 kierowników w całym kraju przy ograniczonym budżecie szkoleniowym. Myśląc o tym, jak mu spro-
stać, wpadliśmy na pomysł stworzenia innowacyjnego systemu, który połączy szkolenia stacjonarne i aktywności pomiędzy nimi
z wykorzystaniem nowoczesnych metod edukacyjnych w świecie online. Zależało nam na wykształceniu w naturalny sposób
nawyku samokształcenia i przejmowania odpowiedzialności za własny rozwój metodą pull (dobrowolne uczenie się) zamiast push
(działania obowiązkowe).
Utrzymywanie wśród uczestników zaangażowa- edukacyjne są podzielone na mniejsze porcje: ne umiejętności. Możemy też sprawdzać, jak
nia w rozwój przez cały czas trwania projektu filmy wideo, pigułki wiedzy, ebooki, quizy czy wypadamy na tle pozostałych użytkowników,
ma ich zmotywować do ciągłego poszerzania wyzwania. Ich realizacja i przyswajanie wiedzy obserwując tablicę postępów. To element mięk-
wiedzy, co jest jednym z filarów pracy w orga- odbywają się przy wykorzystaniu mechanizmów kiej rywalizacji, który został dobrze przyjęty
nizacji uczącej się. Program zakłada połączenie ze świata gier: wykonując misje, zdobywamy przez użytkowników. Nowe misje pojawiają się
działań online i offline: co pół roku organizujemy punkty (w przypadku naszego projektu – wir- stopniowo, a sama platforma jest zaprojekto-
szkolenia stacjonarne, które następnie poszerza- tualną walutę zwaną Inspironami). Indywidualną wana w taki sposób, aby ułatwić nawiązywa-
my o aktywności dostępne na platformie grywa- aktywność możemy na bieżąco śledzić, zdoby- nie kontaktu z pracownikami i informowanie ich
lizacyjnej. Wszystkie umieszczone na niej treści wając kolejne trofea, które symbolizują konkret- o nowych treściach.
37