Page 21 - MEB12
P. 21

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

sowymi. Jak się jednak okazuje, stanowi to wyzwa-      wszystkie zostały udzielone – podkreśla Michał
nie. Jedynie 24% pracodawców ma oficjalną stra-        Molik, główny specjalista ds. rekrutacji w PKP Pol-
tegię zarządzania doświadczeniami potencjalnych        skie Linie Kolejowe SA.
pracowników, a  tylko co czwarta firma angażuje
w jej tworzenie zarząd. Posiadanie nieformalnej stra-  Wyniki trzeciej edycji badania „Candidate Experience”,
tegii dbania o relacje z kandydatami deklaruje 46%     podobnie jak rok temu, pokazują, że przed firmami,
przedsiębiorstw, a 29% w ogóle jej nie ma.             a  w  szczególności specjalistami ds. HR, jest jesz-
                                                       cze sporo pracy nad poszczególnymi elementami
Nieco lepiej sytuacja wygląda w  przypadku an-         procesu rekrutacyjnego. Pogłębiające się różnice
gażowania w  proces rekrutacji bezpośrednich           między deklaracjami firm a  opiniami kandydatów
przełożonych. Ich uczestnictwo w  spotkaniu re-        w  zakresie candidate experience powinny stano-
krutacyjnym deklaruje co druga firma. Udział ta-       wić impuls dla pracodawców, aby jeszcze mocniej
kiej osoby w rozmowach z kandydatem to dobry           pracować nad zarządzaniem tym obszarem. Warto
pomysł, bo daje możliwość kontroli procesu oraz        jednak odnotować, że coraz więcej firm dostrzega
wyboru pracownika najlepiej odpowiadającego            potrzebę budowania relacji z kandydatami. Miejmy
na potrzeby danego działu. Potrzebę spotkania          nadzieję, że w dłuższej perspektywie przełoży się
nie tylko z rekruterem, ale również z bezpośred-       to na większe zaangażowanie firm, również na po-
nim przełożonym wyraża też więcej niż połowa           ziomie zarządów, w  budowanie wyjątkowych do-
kandydatów.                                            świadczeń wszystkich aplikujących.

Takie postępowanie to standard na przykład             Izabela Bartnicka
w spółce PKP Polskie Linie Kolejowe, gdzie w trak-
cie procesu menedżer przejmuje część zadań             ekspert eRecruiter
działu HR. – Najlepszym modelem, który z powo-         i Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji
dzeniem funkcjonuje u  nas od kilku lat, jest ba-
danie kompetencji twardych przez menedżera,            Od dziesięciu lat zajmuje się prowadzeniem projektów
a  miękkich przez rekrutera. Rekruter wprowadza        w  obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Jej doświad-
kandydata w  rozmowę, przedstawia osoby obec-          czenia opierają się na budowaniu wizerunku pracodawców,
ne na spotkaniu, buduje klimat zaufania i  otwar-      tworzeniu standardów komunikacji z  kandydatami oraz
tości poprzez zachęcenie kandydata do zadawa-          wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych
nia pytań. Rekruter moderuje rozmowę, uzupełnia        w rekrutacji. Od 2006 r. jest związana z Grupą Pracuj, gdzie
pytania menedżera, pilnuje czasu spotkania i  po       odpowiada za rozwój produktów wizerunkowych.
jego zakończeniu uzupełnia informacje na temat
kolejnych etapów rekrutacji, jeżeli na wstępie nie

                  21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26