Page 22 - MEB12
P. 22

REAL-TIMEWiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
  MARKETING

         W ŚWIECIE EMPLOYER BRANDINGU

Treści generowane przez marki w  odpowiedzi na bieżące wydarzenia lub trendy zyskują na popularności także wśród marek
pracodawców. Real-time marketing, bo o  nim właśnie mowa, wkracza z  impetem na HR-owe salony i  wszystko wskazuje na to,
że zagości tam na dłużej.

Pojęcie real-time marketing (RTM) zostało spo-   a w tej… brakuje miejsca na oczekiwanie na ak-    Przy okazji popularnych wydarzeń medialnych
pularyzowane po akcji marki Oreo w 2013 r. pod-  ceptację przełożonego. W ostatnich latach jed-    coraz częściej pojawiają się w mediach zestawie-
czas finałów Super Bowl, ale wbrew pozorom       nak można zaobserwować wyraźnie wzrastającą       nia marek, które najlepiej wykorzystały działania
nie jest pojęciem młodym. Pierwsze wzmianki      przychylność firm do działań z tego obszaru. Nie  z zakresu real-time marketingu. Mało kto jednak
o marketingu czasu rzeczywistego pojawiły się    dziwi zatem, że aż 89% przedsiębiorców uważa,     wie, że marketing czasu rzeczywistego nie służy
już we wczesnych latach 90. ubiegłego wieku.     że RTM można z powodzeniem wykorzystać do         tylko i  wyłącznie osiąganiu rozgłosu przez mar-
Mimo to niewiele marek decydowało się na wy-     osiągnięcia wyznaczonych celów biznesowych,       ki poprzez podpięcie się pod dominujące trendy.
korzystanie tego trendu w  praktyce. Wynikało    a  aż 59% z  nich planuje w  tym roku zwiększyć   RTM ma zdecydowanie więcej zastosowań. Spe-
to z faktu, że real-time marketing oznacza pój-  swój budżet na tę część marketingu w stosunku     cjaliści od rekrutacji i  employer brandingu coraz
ście na żywioł, karmienie się spontanicznością,  do roku poprzedniego.                             częściej odkrywają, że RTM nie tylko dopełnia

                                                 22
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27