Page 22 - MEB12
P. 22
REAL-TIMEWiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
MARKETING
W ŚWIECIE EMPLOYER BRANDINGU
Treści generowane przez marki w odpowiedzi na bieżące wydarzenia lub trendy zyskują na popularności także wśród marek
pracodawców. Real-time marketing, bo o nim właśnie mowa, wkracza z impetem na HR-owe salony i wszystko wskazuje na to,
że zagości tam na dłużej.
Pojęcie real-time marketing (RTM) zostało spo- a w tej… brakuje miejsca na oczekiwanie na ak- Przy okazji popularnych wydarzeń medialnych
pularyzowane po akcji marki Oreo w 2013 r. pod- ceptację przełożonego. W ostatnich latach jed- coraz częściej pojawiają się w mediach zestawie-
czas finałów Super Bowl, ale wbrew pozorom nak można zaobserwować wyraźnie wzrastającą nia marek, które najlepiej wykorzystały działania
nie jest pojęciem młodym. Pierwsze wzmianki przychylność firm do działań z tego obszaru. Nie z zakresu real-time marketingu. Mało kto jednak
o marketingu czasu rzeczywistego pojawiły się dziwi zatem, że aż 89% przedsiębiorców uważa, wie, że marketing czasu rzeczywistego nie służy
już we wczesnych latach 90. ubiegłego wieku. że RTM można z powodzeniem wykorzystać do tylko i wyłącznie osiąganiu rozgłosu przez mar-
Mimo to niewiele marek decydowało się na wy- osiągnięcia wyznaczonych celów biznesowych, ki poprzez podpięcie się pod dominujące trendy.
korzystanie tego trendu w praktyce. Wynikało a aż 59% z nich planuje w tym roku zwiększyć RTM ma zdecydowanie więcej zastosowań. Spe-
to z faktu, że real-time marketing oznacza pój- swój budżet na tę część marketingu w stosunku cjaliści od rekrutacji i employer brandingu coraz
ście na żywioł, karmienie się spontanicznością, do roku poprzedniego. częściej odkrywają, że RTM nie tylko dopełnia
22