Page 36 - MEB13
P. 36
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
NIE KAŻDY MUSI BYĆ
STRAŻAKIEM
Kampania społeczna „Nie chcę być strażakiem!”, stworzona pro bono dla Fundacji Integracja przez Agencję Walk oraz dom produkcyjny
Lucky Luciano Pictures, zachęca pracodawców do zatrudniania pracowników z niepełnosprawnościami. Emisja spotu była połączona
z promocją portalu sprawniwpracy.pl, na którym mogą onI znaleźć zatrudnienie. Kampania zdobyła wiele branżowych nagród oraz zosta-
ła doceniona na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności w Cannes, najbardziej prestiżowej imprezie z obszaru reklamy i komunikacji.
Jednak nagrody i sukces kampanii są jedynie punktem odniesienia do wciąż mało komfortowej sytuacji osób niepełnosprawnych na
polskim rynku pracy.
O przebiegu kampanii oraz o tym, jak dużo jeszcze należy zmienić w kwestii zatrudniania pracowników z niepełnosprawnościami, rozma-
wiamy z Piotrem Pawłowskim – założycielem i prezesem Fundacji Integracja, Alkiem Frydrychem — dyrektorem kreatywnym z Agencji
Walk, oraz Tomaszem Pisarzewskim – specjalistą ds. marketingu Fundacji Integracja.
Kampania „Nie chcę być strażakiem!” była wane do osób z niepełnosprawnościami, zwykle są acji, kiedy nie mieliśmy budżetu na promocję w me-
często opisywana w mediach jako przewrot- bardzo grzeczne i spokojne. diach, musieliśmy w jakiś sposób się wyróżnić.
na. Dlaczego?
TP: Przewrotność już na samym początku była za- Zazwyczaj są to prośby o darowizny albo przedsta- I tym wyróżnikiem okazał się „humor, uśmiech,
łożeniem kampanii, dlatego cieszymy się, że udało wianie problemu w bardzo poprawny politycznie dystans i luz w mówieniu o sprawach ważnych,
się je zrealizować. A tak naprawdę na jej przewrot- i ostrożny sposób. Niestety bardzo często wyko- o których zawsze mówi się z powagą i cierpie-
ność miał wpływ przede wszystkim pomysł Alka rzystywani są w tym celu celebryci, którzy wypo- niem”. Tymi słowami jury konkursu Innovation
i Agencji Walk. wiadają się w trzeciej osobie, za osoby z niepeł- AD #Award 2016 argumentowało przyznanie
nosprawnościami. My uznaliśmy, że jeśli chcemy waszej kampanii Grand Prix…
AF: Kampania jest odbierana jako przewrotna cho- pokazać ludzi takich jak my – asertywnych, dy- AF: To jest taki angielski humor, dystans do siebie
ciażby dlatego, że wszystkie narodowe kampanie namicznych, aktywnych i chętnych do działania i autoironia, która według mnie jest dojrzałym ro-
społeczne w tej konkretnie kategorii, czyli skiero- – to oni sami muszą przedstawić temat. W sytu- dzajem poczucia humoru. Aby kampania miała
36