Page 41 - MEB13
P. 41

sposób wygrywa. Nagrody są oczywiście ważne           społeczeństwa potrzeba podstawowych informacji                                                                        fot.: Magdalenia Braniewska
dla pracowników kreacji, ponieważ przekładają się     podanych w prosty sposób, czyli na przykład wska-
na możliwość dalszej pracy, rozwój czy ścieżkę ka-    zówek, jak zareagować na osobę niewidomą sto-         Piotr Pawłowski
riery, a przy okazji pozwalają się angażować w ko-    jącą na przystanku tramwajowym. Bardzo często
lejne ciekawe projekty. Ale jeśli chodzi o  sukces    ten brak komunikacji wynika z prostej rzeczy – stra-  założyciel i prezes Fundacji Integracja i Stowarzyszenia Przy-
kampanii, to dla mnie fantastyczne były argumen-      chu. Nie podejdę, bo może coś źle zrobię, bo urażę    jaciół Integracji. Pomysłodawca wielu kampanii społecznych
tacje, które słyszeliśmy w tych konkursach. Poka-     i tak dalej. Musimy zatem dać więcej odwagi tym,      i inicjator powstania Koalicji na Rzecz Osób z Niepełnospraw-
zały nam one po raz kolejny, że kampania została      którzy nie do końca wiedzą, jak z tematem niepeł-     nością. Promotor budowania bez barier i dostępności stron
zrozumiana dokładnie tak, jak na samym początku       nosprawności sobie poradzić. Ale cieszy mnie to,      internetowych dla wszystkich oraz partner pracodawców,
sobie zakładaliśmy.                                   że naprawdę jesteśmy w innym miejscu niż te dwa-      którzy chcą zatrudniać osoby z niepełnosprawnością.
                                                      dzieścia lat temu.
„Nie chcę być strażakiem” to nie pierwsza             Z Piotrem Pawłowskim, Alkiem Frydrychem oraz          Alek Frydrych
kampania stworzona przez Agencję Walk dla             Tomaszem Pisarzewskim rozmawiała Karina Malec.
Integracji. W ubiegłym roku równie dobrze ode-                                                              dyrektor kreatywny z Agencji Walk Digital
brana została kampania „Szacun Tropików”,             fot.: Magdalenia Braniewska
czyli nowa odsłona realizowanej od prawie                                                                   W branży reklamowej od ośmiu lat. Nagradzany na najbardziej
20 lat akcji „Płytka wyobraźnia to kalectwo”.                                                               prestiżowych konkursach branży reklamowej w Polsce i na
Myślicie o kolejnych wspólnych projektach?                                                                  świecie, w tym również za projekty realizowane dla Fundacji
PP: Zastanawiamy się, czy nie reaktywować kam-                                                              Integracja.
panii „Szacun Tropików”. Integracja jest takim miej-
scem, w którym osoby, z którymi mamy codzienny                                                              Tomasz Pisarzewski
kontakt, podpowiadają, na czym należy się skupić.
Ciągle myślę, co można zrobić w  kwestii świado-                                                            specjalista ds. marketingu Fundacji Integracja
mości i dogadywania się dwóch światów – chociaż
tego drugiego stwierdzenia nie chcę nadużywać.
Dostałem kiedyś po głowie od mojej pani profe-
sor, ponieważ powiedziałem, że są ludzie sprawni
i osoby z różnymi niepełnosprawnościami. Usłysza-
łem wtedy, że wszyscy żyjemy w  jednym społe-
czeństwie, w którym są osoby z różnymi potrzeba-
mi i różnymi ograniczeniami. To jest pewnie racja,
tylko musimy się nauczyć tego, jak się wzajemnie
komunikować oraz jak odpowiadać na proste py-
tania. Myślę, że tej sprawniejszej części naszego

                                                      41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46