Page 37 - MEB13
P. 37

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

zasięg i dotarła do określonej liczby osób bez in-                                                                                                                                fot.: Magdalenia Braniewska
westowania w powierzchnię czy czas reklamowy,
musi mieć to coś, co sprawi, że ludzie chętnie będą
ją podawali dalej.
Wspomniane humor i autoironia pomogły nam się
zbliżyć do odbiorców, którzy zobaczyli, że nie ma
potrzeby tworzenia otoczki tabu wokół osób z nie-
pełnosprawnościami.

Osoby występujące w spocie pokazują, że mają            Twórcy kampanii zastanawiali się nad pokazaniem zawodu neurochirurga lub komandosa. Strażak okazał się bardziej czytelny
naprawdę duży dystans do swoich niepełno-
sprawności. Czym się kierowaliście przy dobo-           gdy wszyscy zareagowali z dużym entuzjazmem.        osób odczytała kampanię zgodnie z  naszymi
rze bohaterów?                                          Nie było komentarzy typu: „nie, to jest zbyt        założeniami, czyli trafiliśmy dokładnie w ten punkt,
AF: Zrobiliśmy casting, który był wielopłaszczyzno-     ryzykowne”, albo „to może obrażać czyjeś uczucia”.  w który celowaliśmy.
wy. Najpierw stworzyliśmy stronę internetową, na        To trochę tak, jak później w  przypadku odbioru
której można było opublikować wideo pokazują-           kampanii. Sprawdzaliśmy, czy reakcje na nią są      AF: Najbardziej budujące jest to, że nawet jeśli po-
ce kandydaturę. Wersja online została stworzona         pozytywne, czy przypadkiem spot nie wzbudza         jawiał się jakikolwiek negatywny komentarz doty-
ze względu na osoby, którym przyjazd do Warsza-         jakiegoś niepokoju i czy jest odbierany dokładnie   czący kampanii – a to się zawsze zdarza, zarówno
wy mógłby sprawić problem. Równolegle odbył się         w taki sposób, w jaki to zaplanowaliśmy.            przy akcjach komercyjnych, jak i społecznych – to
również casting tradycyjny w studiu.                    Okazało się, że negatywnych głosów właściwie        sami użytkownicy tłumaczyli autorowi, o co chodzi
Przy obsadzaniu konkretnych bohaterów mieliśmy          nie było albo były bardzo ograniczone. Większość    w naszym spocie. Takie osoby często po chwili wy-
na uwadze to, że odbiorca musi widzieć pewne iko-
niczne obrazy. Mieliśmy konkretny pomysł i  wie-
dzieliśmy, że musimy przedstawić całe spektrum
niepełnosprawności. Nadal nie udało się nam po-
kazać wszystkiego, co można było, ale akurat takie
zgłoszenia otrzymaliśmy.

Jak dużo zgłoszeń spłynęło?
TP: Naprawdę dosyć dużo. Z  jednej strony
zastanawialiśmy się, ile zgłoszeń przyjdzie, z drugiej
– jaka będzie reakcja, kiedy uczestnicy castingu
dowiedzą się, jaki mamy pomysł na film.
To była dla nas naprawdę miła niespodzianka,

                                                        37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42