Page 36 - MEB14
P. 36

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

Taka sytuacja…

…że kultura organizacyjna musi być!

Kultura organizacyjna to jeden z kluczowych filarów działalności każdego przedsiębiorstwa. Decyduje o tożsamości firmy, jest
jak DNA. Pomaga budować przewagę konkurencyjną, zwiększa szanse na odnoszenie sukcesów w biznesie i wzmacnia współ-
pracę pomiędzy jednostkami. To, w dużym uproszczeniu, charakter, styl i osobowość przedsiębiorstwa.

Według badań Korn Ferry ponad 70% zarzą-            sowych, osiąganie wyników finansowych porów-         cie. Projekt transformacji kultury organizacyjnej
dzających uważa, że kultura organizacyjna ma        nywalnych z najlepszymi bankami w Polsce, coraz      został podzielony na kilka etapów, których prze-
kluczowe znaczenie dla wyników biznesowych.         wyższa jakość usług dla klientów oraz stworzenie     bieg monitoruje Zespół Zarządzania Zmianą
Dlaczego? Dlatego, że to ona opisuje pożądane       najlepszego miejsca pracy dla naszych pracow-        w Obszarze HR.
i promowane zachowania menedżerów oraz pra-         ników. Chcąc zrealizować ambitną wizję i właści-
cowników, buduje klimat zespołów, co przekłada      wie wykorzystać potencjał tkwiący w organizacji,     Nasz cel był jasny: jeden Bank, jeden kierunek
się na ich efektywność, jak również kształtuje wi-  a jednocześnie nie stracić tego, co najlepsze w obu  i wspólna kultura – z jednej strony spójna z war-
zerunek organizacji na zewnątrz.                    łączących się bankach, skoncentrowaliśmy się na      tościami i zasadami Grupy BNP Paribas, a z dru-
                                                    zbudowaniu wspólnej kultury organizacyjnej.          giej uwzględniająca nasze lokalne potrzeby. Waż-
Otrzymanie zgody Komisji Nadzoru Finansowego                                                             ne stało się wypracowanie postaw i zachowań,
na połączenie prawne BNP Paribas Banku Polska       Aby zapewnić najwyższe standardy, podjęliśmy         wspomagających realizację wspólnego celu.
i Banku BGŻ było niezwykle ważnym momentem          współpracę z renomowaną firmą doradczą Korn          Pierwszym etapem transformacji kultury organi-
dla nas wszystkich. Rozpoczęliśmy nowy rozdział     Ferry Hay Group, która ma wieloletnie doświad-       zacyjnej było określenie naszej misji, wizji i kie-
– budowanie silnego banku, którego ambicją jest     czenie w prowadzeniu projektów z zakresu inte-       runków działania. W kolejnym kroku Zarząd Ban-
dalszy rozwój we wszystkich segmentach bizne-       gracji kultury organizacyjnej w Polsce i na świe-    ku wypracował docelowe ramy – kim chcemy być

                                                                 36
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41