Page 36 - MEB14
P. 36
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
Taka sytuacja…
…że kultura organizacyjna musi być!
Kultura organizacyjna to jeden z kluczowych filarów działalności każdego przedsiębiorstwa. Decyduje o tożsamości firmy, jest
jak DNA. Pomaga budować przewagę konkurencyjną, zwiększa szanse na odnoszenie sukcesów w biznesie i wzmacnia współ-
pracę pomiędzy jednostkami. To, w dużym uproszczeniu, charakter, styl i osobowość przedsiębiorstwa.
Według badań Korn Ferry ponad 70% zarzą- sowych, osiąganie wyników finansowych porów- cie. Projekt transformacji kultury organizacyjnej
dzających uważa, że kultura organizacyjna ma nywalnych z najlepszymi bankami w Polsce, coraz został podzielony na kilka etapów, których prze-
kluczowe znaczenie dla wyników biznesowych. wyższa jakość usług dla klientów oraz stworzenie bieg monitoruje Zespół Zarządzania Zmianą
Dlaczego? Dlatego, że to ona opisuje pożądane najlepszego miejsca pracy dla naszych pracow- w Obszarze HR.
i promowane zachowania menedżerów oraz pra- ników. Chcąc zrealizować ambitną wizję i właści-
cowników, buduje klimat zespołów, co przekłada wie wykorzystać potencjał tkwiący w organizacji, Nasz cel był jasny: jeden Bank, jeden kierunek
się na ich efektywność, jak również kształtuje wi- a jednocześnie nie stracić tego, co najlepsze w obu i wspólna kultura – z jednej strony spójna z war-
zerunek organizacji na zewnątrz. łączących się bankach, skoncentrowaliśmy się na tościami i zasadami Grupy BNP Paribas, a z dru-
zbudowaniu wspólnej kultury organizacyjnej. giej uwzględniająca nasze lokalne potrzeby. Waż-
Otrzymanie zgody Komisji Nadzoru Finansowego ne stało się wypracowanie postaw i zachowań,
na połączenie prawne BNP Paribas Banku Polska Aby zapewnić najwyższe standardy, podjęliśmy wspomagających realizację wspólnego celu.
i Banku BGŻ było niezwykle ważnym momentem współpracę z renomowaną firmą doradczą Korn Pierwszym etapem transformacji kultury organi-
dla nas wszystkich. Rozpoczęliśmy nowy rozdział Ferry Hay Group, która ma wieloletnie doświad- zacyjnej było określenie naszej misji, wizji i kie-
– budowanie silnego banku, którego ambicją jest czenie w prowadzeniu projektów z zakresu inte- runków działania. W kolejnym kroku Zarząd Ban-
dalszy rozwój we wszystkich segmentach bizne- gracji kultury organizacyjnej w Polsce i na świe- ku wypracował docelowe ramy – kim chcemy być
36