Page 26 - Magazyn Employer Branding nr 9
P. 26
WIADOMOŚCI ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► Z WIZYTĄ U…
DOSKONAŁA
STRATEGIA EB
Jeszcze niedawno nasze działania na rynku pracy były bezpośrednią odpo Tak przedstawione EVP Wyborowej Pernod Ricard sygnuje
wiedzią na zmieniające się potrzeby. Chcąc lepiej wykorzystywać potencjał wewnętrzne i zewnętrzne inicjatywy związane z budowaniem
firmy, postanowiliśmy przygotować kompleksową strategię employer bran marki pracodawcy.
ding i – konsekwentnie ją realizując – budować silną, ekskluzywną markę
pracodawcy oraz działać efektywniej w obszarze rekrutacji i budowania za
angażowania pracowników. W czerwcu 2015 roku otrzymaliśmy Employer
Branding Excellence Award w kategorii „Doskonała strategia EB”.
Przygotowując strategię, musieliśmy brać pod uwa- świadczeniem. Dodatkowo każdą z nich podzie- Do zgromadzenia informacji od pracowników wy-
gę wiele czynników. Specyfika branży spirytusowej liliśmy według obszarów, w których zatrudniamy korzystaliśmy m.in. wewnętrzne badanie zaanga-
i jej ograniczenia, brak większego doświadczenia pracowników: biuro, zakład produkcyjny i sieć żowania iSay i statystyki z obszaru HR. O opinię na
w działaniach wizerunkowych na rynku pracy i sil- sprzedaży. W efekcie powstało dziewięć segmen- temat mocnych stron organizacji zapytaliśmy też
na konkurencja, a także stosunkowo niska rozpo- tów ze zróżnicowanymi celami do zrealizowania w czasie anonimowych, pogłębionych wywiadów
znawalność marki Wyborowa Pernod Ricard jako w ramach działań employer brandingowych. indywidualnych z pracownikami, realizowanych
międzynarodowej organizacji – to niektóre elemen- przez firmę zewnętrzną. Ich spojrzenie było dla nas
ty wpływające na charakter naszych działań. Przeprowadziliśmy również kompleksowe analizy szczególnie cenne, bo pozwoliło krytycznie, ale też
wewnętrzne i zewnętrzne. Przyjrzeliśmy się temu, realistycznie spojrzeć na naszą organizację.
Na początku pracy dokonaliśmy segmentacji od- co w obszarze EB robią nasi konkurenci rekrutacyj-
biorców i opisaliśmy najważniejsze dla nas grupy ni, i staraliśmy się wyciągnąć wnioski z ich sukcesów Wyniki badań były dla nas powodem do satys-
docelowe: pracowników firmy, studentów i ab- i porażek. Sprawdziliśmy, jakie preferencje i oczeki- fakcji, bo okazało się, że wewnętrznie byliśmy
solwentów oraz potencjalnych kandydatów z do- wania wobec pracodawców mają nasi kandydaci. postrzegani bardzo dobrze – nasi ludzie wysoko
26