Page 27 - Magazyn Employer Branding nr 9
P. 27
WIADOMOŚCI ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► Z WIZYTĄ U…
CHCEMY POKAZAĆ, ŻE JESTEŚMY
FAJNĄ FIRMĄ, ALE NIE DLA
WSZYSTKICH. JESTEŚMY JAK
NASZE PRODUKTY – ELITARNI.
ocenili warunki zatrudnienia, pakiet benefitów, no- Fot. ze stron 26–29: z arch. Wyborowa SA.
woczesne narzędzia i stabilność pracy. Dużą zale-
tą okazała się też panująca u nas atmosfera firmy
rodzinnej o globalnym wymiarze oraz silne marki
z kategorii premium o bogatej historii. Co ważne,
pracownicy byli skłonni polecać nas swoim znajo-
mym jako pracodawcę.
Na podstawie wszystkich informacji zdiagnozowa- odrębnego działu EB, a działaniami w tym zakre- stów, ale strategia pomogła nam doprecyzować
liśmy EVP (ang. Employment Value Proposition). sie zajmuje się HR Business Partner. ramy programu.
Składa się na nie pięć wartości, które przedsta-
wiamy w naszym logo EVP, którego używamy do Rozpoczęliśmy od środka. Zdiagnozowane warto- Nasze działania zewnętrzne podzieliliśmy na on-
oznaczenia wszystkich inicjatyw employer bran- ści przypomnieliśmy pracownikom, wykorzystując line i offline. Opracowaliśmy nową zakładkę ka-
dingowych. Jednocześnie przemyśleliśmy strate- m.in. wewnętrzną telewizję Wyborowa Pernod Ri- rierową z wykorzystaniem treści multimedialnych
gię tak, aby nie konkurować z rekinami EB w Pol- card i firmowe gadżety. Opierając się na wiedzy – filmów, a także galerii ze zdjęciami naszego biu-
sce. Chcemy pokazać, że jesteśmy fajną firmą, ale płynącej z badań, przygotowaliśmy nowe inicja- ra w Warszawie. Położyliśmy nacisk na czytelny
nie dla wszystkich. Jesteśmy jak nasze produkty tywy; zorganizowaliśmy m.in. „HR Coffee Break” komunikat i przejrzyste treści, bez używania „kor-
– elitarni. Rotacja u nas nie jest tak duża jak wśród – spotkania z menedżerami służące dzieleniu się pojęzyka”. Odświeżyliśmy też layouty ogłoszeń re-
innych firm FMCG. Nie jesteśmy korporacją, brak wiedzą, stworzyliśmy program benefitów „iSmile”, krutacyjnych. Oprócz standardowych elementów,
sztywnych reguł i zasad zachęca do przedsiębior- który składa się z trzech filarów: moje zdrowie, takich jak zakres obowiązków, wymagania czy
czości, która jest pożądaną cechą u naszych pra- moja rodzina i przyjaciele oraz moje pasje. Stwo- oferta, zamieściliśmy w nich krótkie wypowiedzi
cowników. rzyliśmy też program rocznych staży „Dobry start wideo członków zarządu, silnie korespondujące
procentuje”. Już wcześniej przyjmowaliśmy staży- z EVP i zapraszające do aplikowania. Filmy, mimo
Strategię w przemyślany sposób przełożyliśmy na
działania. Zależało nam na spójności komunika-
tów, a także ich efektywności – w końcu nie mamy
27