Page 27 - Magazyn Employer Branding nr 9
P. 27

WIADOMOŚCI ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► Z WIZYTĄ U…

CHCEMY POKAZAĆ, ŻE JESTEŚMY
FAJNĄ FIRMĄ, ALE NIE DLA
WSZYSTKICH. JESTEŚMY JAK
NASZE PRODUKTY – ELITARNI.

ocenili warunki zatrudnienia, pakiet benefitów, no-                                                       Fot. ze stron 26–29: z arch. Wyborowa SA.
woczesne narzędzia i stabilność pracy. Dużą zale-
tą okazała się też panująca u nas atmosfera firmy
rodzinnej o globalnym wymiarze oraz silne marki
z kategorii premium o bogatej historii. Co ważne,
pracownicy byli skłonni polecać nas swoim znajo-
mym jako pracodawcę.

Na podstawie wszystkich informacji zdiagnozowa-        odrębnego działu EB, a działaniami w tym zakre-    stów, ale strategia pomogła nam doprecyzować
liśmy EVP (ang. Employment Value Proposition).         sie zajmuje się HR Business Partner.               ramy programu.
Składa się na nie pięć wartości, które przedsta-
wiamy w naszym logo EVP, którego używamy do            Rozpoczęliśmy od środka. Zdiagnozowane warto-      Nasze działania zewnętrzne podzieliliśmy na on-
oznaczenia wszystkich inicjatyw employer bran-         ści przypomnieliśmy pracownikom, wykorzystując     line i  offline. Opracowaliśmy nową zakładkę ka-
dingowych. Jednocześnie przemyśleliśmy strate-         m.in. wewnętrzną telewizję Wyborowa Pernod Ri-     rierową z wykorzystaniem treści multimedialnych
gię tak, aby nie konkurować z rekinami EB w Pol-       card i  firmowe gadżety. Opierając się na wiedzy   – filmów, a także galerii ze zdjęciami naszego biu-
sce. Chcemy pokazać, że jesteśmy fajną firmą, ale      płynącej z  badań, przygotowaliśmy nowe inicja-    ra w  Warszawie. Położyliśmy nacisk na czytelny
nie dla wszystkich. Jesteśmy jak nasze produkty        tywy; zorganizowaliśmy m.in. „HR Coffee Break”     komunikat i przejrzyste treści, bez używania „kor-
– elitarni. Rotacja u nas nie jest tak duża jak wśród  – spotkania z  menedżerami służące dzieleniu się   pojęzyka”. Odświeżyliśmy też layouty ogłoszeń re-
innych firm FMCG. Nie jesteśmy korporacją, brak        wiedzą, stworzyliśmy program benefitów „iSmile”,   krutacyjnych. Oprócz standardowych elementów,
sztywnych reguł i zasad zachęca do przedsiębior-       który składa się z  trzech filarów: moje zdrowie,  takich jak zakres obowiązków, wymagania czy
czości, która jest pożądaną cechą u naszych pra-       moja rodzina i przyjaciele oraz moje pasje. Stwo-  oferta, zamieściliśmy w  nich krótkie wypowiedzi
cowników.                                              rzyliśmy też program rocznych staży „Dobry start   wideo członków zarządu, silnie korespondujące
                                                       procentuje”. Już wcześniej przyjmowaliśmy staży-   z EVP i zapraszające do aplikowania. Filmy, mimo
Strategię w przemyślany sposób przełożyliśmy na
działania. Zależało nam na spójności komunika-
tów, a także ich efektywności – w końcu nie mamy

                                                       27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32