Page 48 - Magazyn Employer Branding nr 9
P. 48
WIADOMOŚCI ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► Z WIZYTĄ U…
FIRMA-EDUKATOR zaawansowanych, marketing internetowy, ana- TOMASZ
Z kolei w Krakowie, w dawnej przemysłowej dziel- lityka internetowa, warsztaty z tworzenia stron ZAWADA
nicy Zabłocie, w 2013 roku powstał polski oddział internetowych i wystąpień publicznych. Zdarzają
hub:raum, inkubatora technologicznego T-Mobile. się nawet dyżury grafika projektującego wizytówki Employer Branding Manager w MJCC, specjalizuje się
To miejsce bardzo szybko stało się znane ze swojej i papier firmowy. w prowadzeniu działań PR i EB w branży IT. Doświadczenie
gościnności, na przykład pod koniec czerwca od- zdobywał w nazwa.pl, gdzie odpowiadał za komunikację
był się tam hackathon (maraton programistyczny), ODWIEDZAJĄC TECH SPACE, wewnętrzną i zewnętrzną, a także jako community mana-
którego celem było stworzenie aplikacji, mających DEVELOPERZY, TESTERZY CZY ger w jednym z portali społecznościowych. Po godzinach
pomóc w realizacji wizji smartcity. ADMINI MAJĄ OKAZJĘ POCZUĆ NA planuje następne podróże i wykorzystuje kulinarne inspira-
WŁASNEJ SKÓRZE DUCHA MIEJSCA cje z poprzednich.
Innym miejscem, doskonale znanym w krakow- I KULTURĘ ORGANIZACYJNĄ FIRMY.
skim światku IT, jest Tech Space należące do Base,
firmy tworzącej oprogramowanie typu CRM. Od- CO DALEJ?
bywa się tam wiele spotkań skupiających develo- Wydaje się, że przełomem w rozwoju i upowszech-
perów, testerów czy adminów. Odwiedzając Tech nianiu miejsc typu „community space” jest zaan-
Space, mają oni okazję poczuć na własnej skórze gażowanie sektora bankowego. W przeciwień-
ducha miejsca i kulturę organizacyjną firmy. stwie np. do firm IT mogą one wspierać realizację
swoich celów biznesowych, umiejscawiając tego
Idea firmy-gospodarza, firmy-animatora kultury typu placówki również w mniejszych miastach.
czy też firmy-edukatora stała się na tyle nośna, że
z powodzeniem zaczyna działać także w branży, Stworzenie i prowadzenie pewnego rodzaju „domu
której w pierwszym odruchu z pewnością nie po- otwartego” (czy raczej „firmy otwartej”), miejsca
dejrzewalibyśmy o altruizm: w bankowości. chętnie odwiedzanego przez potencjalnych pra-
cowników i zyskiwanie marki firmy zaangażowanej
Parę miesięcy temu Idea Bank otworzył w centrum społecznie, stało się sposobem na employer bran-
Warszawy pierwszą placówkę Idea Hub. Oprócz ding. Z pewnością będziemy wkrótce obserwować
tradycyjnego okienka kasowego są tam salki kon- nowe inicjatywy wpisujące się w ten trend.
ferencyjne, które małym i średnim przedsiębior-
com (i jednocześnie klientom banku) umożliwiają
zorganizowanie spotkania z klientem lub szkolenia.
Jednak, jak przystało na firmę-edukatora, szkole-
nia organizują również sami gospodarze: Excel dla
48