Page 48 - Magazyn Employer Branding nr 9
P. 48

WIADOMOŚCI ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► Z WIZYTĄ U…

FIRMA-EDUKATOR                                       zaawansowanych, marketing internetowy, ana-        TOMASZ
Z kolei w Krakowie, w dawnej przemysłowej dziel-     lityka internetowa, warsztaty z  tworzenia stron   ZAWADA
nicy Zabłocie, w 2013 roku powstał polski oddział    internetowych i  wystąpień publicznych. Zdarzają
hub:raum, inkubatora technologicznego T-Mobile.      się nawet dyżury grafika projektującego wizytówki  Employer Branding Manager w  MJCC, specjalizuje się
To miejsce bardzo szybko stało się znane ze swojej   i papier firmowy.                                  w prowadzeniu działań PR i EB w branży IT. Doświadczenie
gościnności, na przykład pod koniec czerwca od-                                                         zdobywał w  nazwa.pl, gdzie odpowiadał za komunikację
był się tam hackathon (maraton programistyczny),     ODWIEDZAJĄC TECH SPACE,                            wewnętrzną i zewnętrzną, a także jako community mana-
którego celem było stworzenie aplikacji, mających    DEVELOPERZY, TESTERZY CZY                          ger w jednym z portali społecznościowych. Po godzinach
pomóc w realizacji wizji smartcity.                  ADMINI MAJĄ OKAZJĘ POCZUĆ NA                       planuje następne podróże i wykorzystuje kulinarne inspira-
                                                     WŁASNEJ SKÓRZE DUCHA MIEJSCA                       cje z poprzednich.
Innym miejscem, doskonale znanym w  krakow-          I KULTURĘ ORGANIZACYJNĄ FIRMY.
skim światku IT, jest Tech Space należące do Base,
firmy tworzącej oprogramowanie typu CRM. Od-         CO DALEJ?
bywa się tam wiele spotkań skupiających develo-      Wydaje się, że przełomem w rozwoju i upowszech-
perów, testerów czy adminów. Odwiedzając Tech        nianiu miejsc typu „community space” jest zaan-
Space, mają oni okazję poczuć na własnej skórze      gażowanie sektora bankowego. W  przeciwień-
ducha miejsca i kulturę organizacyjną firmy.         stwie np. do firm IT mogą one wspierać realizację
                                                     swoich celów biznesowych, umiejscawiając tego
Idea firmy-gospodarza, firmy-animatora kultury       typu placówki również w mniejszych miastach.
czy też firmy-edukatora stała się na tyle nośna, że
z  powodzeniem zaczyna działać także w  branży,      Stworzenie i prowadzenie pewnego rodzaju „domu
której w pierwszym odruchu z pewnością nie po-       otwartego” (czy raczej „firmy otwartej”), miejsca
dejrzewalibyśmy o altruizm: w bankowości.            chętnie odwiedzanego przez potencjalnych pra-
                                                     cowników i zyskiwanie marki firmy zaangażowanej
Parę miesięcy temu Idea Bank otworzył w centrum      społecznie, stało się sposobem na employer bran-
Warszawy pierwszą placówkę Idea Hub. Oprócz          ding. Z pewnością będziemy wkrótce obserwować
tradycyjnego okienka kasowego są tam salki kon-      nowe inicjatywy wpisujące się w ten trend.
ferencyjne, które małym i  średnim przedsiębior-
com (i  jednocześnie klientom banku) umożliwiają
zorganizowanie spotkania z klientem lub szkolenia.
Jednak, jak przystało na firmę-edukatora, szkole-
nia organizują również sami gospodarze: Excel dla

                                                                 48
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53