Page 47 - Magazyn Employer Branding nr 9
P. 47
WIADOMOŚCI ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► Z WIZYTĄ U…
Naturalne było więc, że chciały pokazać te prze-
strzenie jak największej rzeszy odbiorców.
Stąd był już tylko krok do organizacji barcampów
w siedzibach firm. Społeczności zyskiwały atrak-
cyjne wnętrza i drobne wsparcie w formie np. cate-
ringu – w zamian gospodarze byli promowani jako
współorganizatorzy. Zdarzało się również, że mogli
powiedzieć kilka słów o swojej działalności. Jednak
czasem świadomie wybierali rolę cichego partnera.
Woleli zwrócić na siebie uwagę w mniej bezpośred-
ni sposób.
KAMPUS DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
Następny krok zrobiły firmy z branży IT. W 2012
roku firma Wix, oferująca kreatory pozwalające
samodzielnie stworzyć prostą stronę internetową,
otworzyła w Nowym Jorku i San Francisco podwo-
je Wix Lounge – miejsca, gdzie mali przedsiębior-
cy mogą popracować, zorganizować spotkanie czy
wziąć udział w szkoleniu, a niezależni artyści – wy-
stawić swoje prace.
W tym samym roku Google uruchomiło inicjaty- siness News Daily”, że to parasol dla wszystkich Fabryka Wódek „Koneser” na Pradze. Twórcy piszą
wę Google for Entrepreneurs. Mary Grove, sze- inicjatyw firmy wspierających przedsiębiorców1. o idei na swojej stronie internetowej: „Budujemy
fowa projektu, tłumaczyła w wywiadzie dla „Bu- Jednym z elementów programu było stworzenie kampusy, gdzie przedsiębiorcy mogą się uczyć,
tzw. Google Campus. W tym momencie istnieją dzielić pomysłami i tworzyć start-upy”.
PRZEŁOMEM W ROZWOJU one m.in. w Londynie, Seulu, Madrycie i Tel Awi-
I UPOWSZECHNIANIU MIEJSC wie. W czerwcu 2014 roku ogłoszono powstanie 1http://www.businessnewsdaily.com/3180-top-exec-expla-
TYPU „COMMUNITY SPACE” warszawskiego. Znana jest już lokalizacja: dawna ins-google-for-entrepreneurs.html
JEST ZAANGAŻOWANIE SEKTORA
BANKOWEGO.
47