Page 15 - MEB11
P. 15

INSIGHT,Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
czyli dlaczego
nie wystarczy zbadać

Od dobrych czterech lat mówimy o znaczeniu strategii, planowania i pomiaru skuteczności działań w kontekście employer brandingu
i chyba można już zaryzykować stwierdzenie, że widać tego efekty. Nie tylko świadomość pracodawców w tym zakresie rośnie, ale
wielu z nich zabrało się do zbierania wszelkich danych dotyczących procesu rekrutacji, oczekiwań kandydatów, opinii pracowników
czy trendów w komunikacji. Kierunek w założeniach słuszny: dążymy przecież do tego, żeby budować wiarygodność przekazu, a do
tego potrzebna jest wiedza. W założeniach – bo w praktyce z samego zbierania danych niewiele wynika. Trzeba je też przeanalizować,
a z tym jest już większy kłopot.

W wielu przypadkach wydawać by się jednak mo-       Moją wątpliwość skutecznie zresztą wspiera          kategorię „Finanse/Ekonomia” dla stanowisk kie-
gło, że analiza zaliczona „wzdłuż i  wszerz”, bo    szybkie przejrzenie ogłoszeń o  pracy. Zgoda,       rowniczych (wybór autorytarny, bo uznałam kie-
i zestawienia w Excelu, i rozbudowane prezentacje   ogłoszenia to nie cały employer branding, ale       rowników za grupę najbardziej świadomą swoich
z wykresami dla zarządu z pewnością robią wraże-    są pierwszym momentem kontaktu kandydata            potrzeb, możliwości zawodowych oraz oferty
nie. Ale czy na pewno? Czy te wykresy, zestawie-    z  potencjalnym pracodawcą, więc też idealnym       rynkowej) i podobnie też drugim kryterium było
nia i  prezentacje doprowadziły do jakościowych     miejscem do pokazania wszystkiego, na czym          zarządzanie zespołem w  zakresie obowiązków.
wniosków – w znaczeniu dogłębnej analizy tego,      chcemy ten mityczny employer brand budo-            Zważywszy, że minęły ponad dwa lata, a w mię-
co niosą, i  faktycznego zrozumienia, co za nimi    wać. Pierwszy raz taką analizę zrobiłam w lipcu     dzyczasie świadomość employer brandingu wy-
stoi lub z  czego wynikają? Cytując klasyka: przy-  2013 r., a jej wyniki można znaleźć na moim blogu.  raźnie wzrosła, naprawdę chciałam przekonać
puszczam, że wątpię.                                I  tym razem – podobnie jak wtedy – wybrałam        się, że pracodawcy już wzięli odpowiedzialność

                                                    15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20