Page 15 - MEB11
P. 15
INSIGHT,Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
czyli dlaczego
nie wystarczy zbadać
Od dobrych czterech lat mówimy o znaczeniu strategii, planowania i pomiaru skuteczności działań w kontekście employer brandingu
i chyba można już zaryzykować stwierdzenie, że widać tego efekty. Nie tylko świadomość pracodawców w tym zakresie rośnie, ale
wielu z nich zabrało się do zbierania wszelkich danych dotyczących procesu rekrutacji, oczekiwań kandydatów, opinii pracowników
czy trendów w komunikacji. Kierunek w założeniach słuszny: dążymy przecież do tego, żeby budować wiarygodność przekazu, a do
tego potrzebna jest wiedza. W założeniach – bo w praktyce z samego zbierania danych niewiele wynika. Trzeba je też przeanalizować,
a z tym jest już większy kłopot.
W wielu przypadkach wydawać by się jednak mo- Moją wątpliwość skutecznie zresztą wspiera kategorię „Finanse/Ekonomia” dla stanowisk kie-
gło, że analiza zaliczona „wzdłuż i wszerz”, bo szybkie przejrzenie ogłoszeń o pracy. Zgoda, rowniczych (wybór autorytarny, bo uznałam kie-
i zestawienia w Excelu, i rozbudowane prezentacje ogłoszenia to nie cały employer branding, ale rowników za grupę najbardziej świadomą swoich
z wykresami dla zarządu z pewnością robią wraże- są pierwszym momentem kontaktu kandydata potrzeb, możliwości zawodowych oraz oferty
nie. Ale czy na pewno? Czy te wykresy, zestawie- z potencjalnym pracodawcą, więc też idealnym rynkowej) i podobnie też drugim kryterium było
nia i prezentacje doprowadziły do jakościowych miejscem do pokazania wszystkiego, na czym zarządzanie zespołem w zakresie obowiązków.
wniosków – w znaczeniu dogłębnej analizy tego, chcemy ten mityczny employer brand budo- Zważywszy, że minęły ponad dwa lata, a w mię-
co niosą, i faktycznego zrozumienia, co za nimi wać. Pierwszy raz taką analizę zrobiłam w lipcu dzyczasie świadomość employer brandingu wy-
stoi lub z czego wynikają? Cytując klasyka: przy- 2013 r., a jej wyniki można znaleźć na moim blogu. raźnie wzrosła, naprawdę chciałam przekonać
puszczam, że wątpię. I tym razem – podobnie jak wtedy – wybrałam się, że pracodawcy już wzięli odpowiedzialność
15