Page 42 - MEB13
P. 42
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
Zwinnie!Jak rekrutować programistów?
Nie trzeba przypominać, jak trudną grupą docelową na rynku pracy są wykwalifikowani programiści. Dotarcie do nich to wy-
zwanie; szczególnie dla firm, które nie mają marki rozpoznawalnej na całym świecie oraz produktów, z którymi stykamy się
na co dzień, tuż po włączeniu komputera. Katarzyna Deląg z Synergy Codes opowiada o tym, jak zhakować tradycyjny system
rekrutacyjny i sprawić, by specjaliści IT sami zapukali do naszych skrzynek.
Synergy Codes to niewielki wrocławski software na rok temu podjęliśmy decyzję o rebrandingu, żego i nienachalnego. Chcieliśmy udowodnić, że
house, który specjalizuje się w tworzeniu szytych w tym o zmianie całej tożsamości wizualnej firmy, jesteśmy młodym i dynamicznym zespołem, który
na miarę aplikacji webowych dla klientów z ca- co postawiło nas przed koniecznością zbudowa- myśli w sposób podobny do reprezentantów na-
łego świata – od USA, przez Belgię, aż po Japo- nia świadomości marki niemal od podstaw. Brak szej grupy docelowej, a na niektóre poważne kwe-
nię. Trzy główne wartości, które towarzyszą nam ugruntowanej pozycji przyczynił się do tego, że stie (w tym przypadku: działania rekrutacyjne) po-
w codziennej pracy, to kreatywność, precyzja oraz – podobnie jak wiele firm z branży – mieliśmy trafi spojrzeć z przymrużeniem oka.
elastyczność. Mają one odzwierciedlenie nie tyl- problem ze znalezieniem odpowiednio wykwali- Jednym z kluczowych założeń projektu było
ko w naszym sposobie wytwarzania oprogramo- fikowanych pracowników. Dlatego postanowili- umiejętne wykorzystanie siły opowiadania histo-
wania (korzystamy z metodologii Agile), ale tak- śmy działać nieszablonowo. rii. W naszych głowach powstało fikcyjne miasto
że kulturze organizacyjnej (oferujemy elastyczne oraz dwójka bohaterów (Synergy Man & Synergy
godziny pracy, demokrację i bezpośredni wpływ Pomysł zorganizowania konkursu dla programi- Woman), którzy stali na straży porządku. Nie za-
każdego członka zespołu na przebieg projektu). stów pojawił się wraz z rozpoczęciem przygoto- brakło także czarnego charakteru. Bad Bugachu
Ostatnio postanowiliśmy te zasady wykorzystać wań do pierwszego pod nową marką wystąpienia postanowił zrównać miasto z ziemią, a zadaniem
również w procesie rekrutacyjnym. na Akademickich Targach Pracy na Politechnice naszych herosów było pokonanie go. Również
Wrocławskiej. Szybko zdecydowaliśmy się wpro- sami uczestnicy mieli okazję poczuć się jak bo-
Do niedawna Synergy Codes (wcześniej Synergia wadzić go w życie. Chcieliśmy stworzyć projekt, haterowie, ponieważ od zaproponowanego przez
Pro) była stosunkowo słabo rozpoznawalną mar- który zaintryguje wrocławską społeczność pro- nich kodu zależały dalsze losy miasta.
ką na wrocławskim rynku IT. Dodatkowo niespeł- gramistyczną i zostanie odebrany jako coś świe- Scenariusz konkursu oparliśmy na sprawdzonych
42