Page 44 - MEB13
P. 44
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
przez firmę projekty. Bardzo ważnym aspektem osób zainteresowanych rozwojem oprogramowa- fot.: arch. Synergy Codes
było dla nas nawiązanie kontaktu z osobami mo- nia. W promocję konkursu zaangażował się cały
gącymi się pochwalić bardzo dobrą znajomością zespół. Każdy pracownik otrzymał unikalny link Synergy Man & Synergy Woman – bohaterowie kampanii
angielskiego – cała komunikacja z uczestnikami z przyporządkowanymi parametrami UTM, który
oraz przedstawienie zadania konkursowego od- służył do polecania inicjatywy i zachęcał do od-
były się w całości w tym języku. wiedzenia strony konkursowej.
Code Challenge został zorganizowany w ciągu
dwóch tygodni w marcu tego roku. Realizacja Rezultaty przedsięwzięcia przerosły nasze ocze-
konkursu nie byłaby możliwa bez aplikacji, któ- kiwania. W systemie konkursowym zarejestrowa-
ra została osadzona na jego stronie interneto- ło się łącznie 158 uczestników, spośród których
wej. Grupa projektowa składająca się z sześciu aż 31 zaproponowało poprawne rozwiązanie za-
osób pracowała nad aplikacją przez blisko sześć gadki. Od ogłoszenia konkursu do ostatniego dnia
tygodni (same prace developerskie trwały około marca otrzymaliśmy łącznie ponad 80 aplikacji od
czterech). Zadania natury programistycznej roz- kandydatów zainteresowanych podjęciem pracy
dzielono między dwóch programistów oraz osobę lub praktyki zawodowej w Synergy Codes. Tak-
odpowiedzialną za UX aplikacji. Animacja konkur- że po zakończeniu konkursu zauważyliśmy wy-
sowa została stworzona w większości z elemen- raźny wzrost liczby aplikacji wysyłanych do firmy.
tów samodzielnie przygotowanych przez naszych Odnotowaliśmy blisko 1000 wejść na stronę kon-
grafików. Wszystkie podstrony poświęcone kon- kursową, a także znaczący wzrost odsłon głów-
kursowi pozwalały zmierzyć konwersję za pomo- nej strony firmowej oraz podstrony dotyczącej
cą Google Analytics, dzięki czemu mogliśmy na kariery w Synergy Codes. System bezpośrednich
żywo obserwować realizację ustalonych celów poleceń wśród pracowników okazał się najsku-
(np.: spływ aplikacji oraz liczbę odsłon strony ka- teczniejszym źródłem dotarcia do potencjalnych
rierowej) i zachowania uczestników. uczestników konkursu – pomógł nam pozyskać
prawie 50% sesji.
Wraz z publikacją strony konkursowej rozpoczę-
liśmy intensywną kampanię online. Nawiązaliśmy Niewątpliwie największym sukcesem projek-
współpracę z branżowymi blogerami oraz admi- tu było zatrudnienie w firmie laureatów dwóch
nistratorami wyselekcjonowanych stron na Face- pierwszych miejsc w konkursie. Maciej, mimo sto-
booku. Położyliśmy duży nacisk na publikację sunkowo niedużego doświadczenia komercyjne-
postów w grupach społecznościowych (głównie go, zdeklasował konkurentów i zgłosił rozwiąza-
zrzeszających młodych programistów z Wrocła- nie niemal idealne.
wia i okolic, a także studentów kluczowych kierun- Od samego początku naszej współpracy wykazuje
ków Politechniki Wrocławskiej) oraz na forach dla się profesjonalnym podejściem do zadań i jest jed-
44